ВИХОВНА РОБОТА В РЕШЕТИЛІВСЬКІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ І_ІІ СТУПЕНІВ
Кожна мить тієї праці, яка називається вихованням,
- це створення майбутнього і погляд у майбутнє
В. Сухомлинський
Школа - це простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу відбувається так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя.
Проблема, над якою працює школа у виховній та позакласній роботі:
виховання всебічно розвиненої особистості, яка гармонійно поєднує в собі і духовне багатство, і моральну чистоту, і фізичну досконалість, і готовність до свідомої самореалізації.
«Гармонійне виховання особистості учня – це цілий світ турбот і тривог, про які ми, дорослі, ніколи не повинні забувати» ( В.Сухомлинський.)
Ідеї покладені в основу роботи
над проблемою:
- Формувати в учнів яскраво виражену активну громадянську позицію почуття обов'язку і відповідальності перед суспільством ;
- Розвивати особистість, готову до критичної, виваженої оцінки, обстоювання власної думки, при цьому врівноваживши у своїй свідомості інші точки зору;
- Розвивати індивідуальні здібності і таланти школярів, забезпечуючи умови для їх самореалізації;
- Забезпечувати повноцінний фізичний розвиток дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я;
- Виховувати громадянина-патріота України, готового жити у правовому суспільстві, брати на себе громадянську відповідальність;
- Виховати духовну культуру особистості, створюючи умови для вибору нею своєї світоглядної позиції;
- Сприяти активній взаємодії педагогів, батьків, громадськості на позитивне сприйняття особистості навколишнього світу;
- Самореалізація особистості в професійній, соціальній та духовній сферах її життєдіяльності.
Основний принцип виховання:
♦ дитина творець свого життя
Основний підхід:
♦ програмно-цільовий
Основна мета:
♦ навчити людину жити у суспільстві і бути щасливою
Система виховної роботи в школі розроблена відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, статуту навчального закладу.
Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідея гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору.
1.Класні виховні години та години спілкування
- Тематична виховна година
- Наукова організація праці школяра
- Організаційна виховна година
- Підбиття підсумків успішності за місяць
2. Загально шкільні виховні заходи
- Тематичні презентації
- Інформаційні повідомлення на загально шкільній лінійці
- Уроки мужності
- Зустрічі з цікавими людьми
- КВК
3. Просвітницька робота для батьків
- батьківський лекторій
- загальношкільні батьківські збори
4. Гурткова та позаурочна робота:
- Гурток «Футбол»
- Гуртки при ДЮСШ
- Гуртки при БДЮТ
- Гуртки при РЦТКум
- Гуртки при РБК
- Бібліотечні уроки
5. Індивідуальна робота з учнями
6. Школа самовиховання учня Решетилівської ЗОШ І-ІІ ступенів.
7.Спільна робота з дитячою районною бібліотекою, ЦССМ , ЦКД «ОБЕРІГ» та іншими організаціями:
- Тематичні зустрічі
- Інтерактивні заняття
- Тренінги
8. Робота з дитячими та молодіжними організаціями
- Районне молодіжне об’єднання «ШТОРМ
В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина-патріота своєї держави, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.
Одним із основних завдань, які поставив перед собою педагогічний колектив школи, – це створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в учнів свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточуючих. Характер виховання повинен передбачити глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.
Тому у своїй роботі педагогічний колектив звертається до провідних завдань виховання школярів, які визначені пріоритетними напрямами реформування виховання, та Державною національною програмою "Освіта" ("Україна XXI століття").
До них належать:
- формування в учнів особистих рис громадян України, національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, народу, бажання працювати задля держави, готовності захищати її;
- забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;
- формування високої мовної культури, оволодіння рідною мовою;
- прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які проживають на території України;
- виховання духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї громадянської позиції;
- виховання поваги до Конституції, законодавства України, Державної символіки;
- утвердження принципів вселюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та інших доброчинностей;
- формування творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;
- забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їх здоров'я;
- формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;
- формування екологічної культури , гармонії її відносин з природою;
- розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов для її самореалізації;
- формування у дітей і молоді вмінь міжособистісного спілкування та підготовка їх до життя в умовах ринкових відносин.
Вирішення завдань виховної діяльності здійснюється за такими напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до себе (превентивне виховання, правове виховання);
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави (громадянське виховання);
- ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей (родинно-сімейне та моральне виховання);
- ціннісне ставлення особистості до природи (екологічне виховання);
- ціннісне ставлення особистості до праці (профорієнтаційне виховання);
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва (художньо – естетичне виховання);
За цими напрямками розроблені конкретні заходи, згідно з якими і проводиться цілеспрямована робота.
«Виховання розгортається як найширша у світі проблема – проблема життя та творчості» Л.Виготський