ВИХОВНА РОБОТА В РЕШЕТИЛІВСЬКІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ І_ІІ СТУПЕНІВ

Кожна мить тієї праці, яка називається вихованням,
- це створення майбутнього і погляд у майбутнє
В. Сухомлинський

       Школа - це простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу відбувається так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя.

Проблема, над якою працює школа у виховній та позакласній роботі:

виховання всебічно розвиненої особистості, яка гармонійно поєднує в собі і духовне багатство, і моральну чистоту, і фізичну досконалість, і готовність до свідомої самореалізації.

        «Гармонійне виховання особистості учня – це цілий світ турбот і тривог, про які ми, дорослі, ніколи не повинні забувати» В.Сухомлинський.)

 

Ідеї покладені в основу роботи

над проблемою:

  • Формувати в учнів яскраво виражену активну громадянську позицію почуття обов'язку і відповідальності перед суспільством ;
  • Розвивати особистість, готову до критичної, виваженої оцінки, обстоювання власної думки, при цьому врівноваживши у своїй свідомості інші точки зору;
  • Розвивати індивідуальні здібності і таланти школярів, забезпечуючи умови для їх самореалізації;
  • Забезпечувати повноцінний фізичний розвиток дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я;
  • Виховувати громадянина-патріота України, готового жити у правовому суспільстві, брати на себе громадянську відповідальність;
  • Виховати духовну культуру особистості, створюючи умови для вибору нею своєї світоглядної позиції;
  • Сприяти активній взаємодії педагогів, батьків, громадськості на позитивне сприйняття особистості навколишнього світу;
  • Самореалізація особистості в професійній, соціальній та духовній сферах її життєдіяльності.

 

Основний принцип виховання:

         ♦ дитина творець свого життя

Основний підхід:

         ♦ програмно-цільовий

Основна мета:

                   ♦ навчити людину жити у суспільстві і бути щасливою

  Система виховної роботи в школі розроблена відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, статуту навчального закладу.

      Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідея гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору.

1.Класні виховні години та години спілкування

  • Тематична виховна година
  • Наукова організація праці школяра
  • Організаційна виховна година
  • Підбиття підсумків успішності за місяць

2. Загально шкільні виховні заходи

  • Тематичні презентації
  • Інформаційні повідомлення на загально шкільній лінійці
  • Уроки мужності
  • Зустрічі з цікавими людьми
  • КВК

3. Просвітницька робота для батьків

  • батьківський лекторій
  • загальношкільні батьківські збори

4. Гурткова та позаурочна робота:

  • Гурток «Футбол»
  • Гуртки при ДЮСШ
  • Гуртки при БДЮТ
  • Гуртки при РЦТКум
  • Гуртки при РБК
  • Бібліотечні уроки

5. Індивідуальна робота з учнями

6. Школа самовиховання учня Решетилівської ЗОШ І-ІІ ступенів.

7.Спільна робота з дитячою районною бібліотекою, ЦССМ , ЦКД «ОБЕРІГ» та іншими організаціями:

  • Тематичні зустрічі
  • Інтерактивні заняття
  • Тренінги

8. Робота з дитячими та молодіжними організаціями

  • Районне молодіжне об’єднання «ШТОРМ

       

        В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина-патріота своєї держави, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.

       Одним із основних завдань, які поставив перед собою педагогічний колектив школи, – це створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в учнів свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточуючих. Характер виховання повинен передбачити глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.

   Тому у своїй роботі педагогічний колектив звертається до провідних завдань виховання школярів, які визначені пріоритетними напрямами реформування виховання, та Державною національною програмою "Освіта" ("Україна XXI століття").

До них належать:

- формування в учнів особистих рис громадян України, національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, народу, бажання працювати задля держави, готовності захищати її;

- забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;

- формування високої мовної культури, оволодіння рідною мовою;

- прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які проживають на території України;

- виховання духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї громадянської позиції;

- виховання поваги до Конституції, законодавства України, Державної символіки;

- утвердження принципів вселюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та інших доброчинностей;

- формування творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;

- забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їх здоров'я;

- формування глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;

- формування екологічної культури , гармонії її відносин з природою;

- розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов для її самореалізації;

- формування у дітей і молоді вмінь міжособистісного спілкування та підготовка їх до життя в умовах ринкових відносин.

Вирішення завдань виховної діяльності здійснюється за такими напрямками:

- ціннісне ставлення особистості до себе (превентивне виховання, правове виховання);

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави (громадянське виховання);

- ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей (родинно-сімейне та моральне виховання);

- ціннісне ставлення особистості до природи (екологічне виховання);

- ціннісне ставлення особистості до праці (профорієнтаційне виховання);

- ціннісне ставлення особистості до мистецтва (художньо – естетичне виховання);

За цими напрямками розроблені конкретні заходи, згідно з якими і проводиться цілеспрямована робота.

         «Виховання розгортається як найширша у світі проблема – проблема життя та творчості» Л.Виготський